jenza

Alla inlägg under september 2012

Av jenza - 19 september 2012 15:57

  

Jag blir tokig!


Har en UNDERBAR son som jag älskar

otroligt mycket.


Men...


Han har kommit in i en otroligt jobbig 6års

kris.

Han har tappat hörseln

Han gör INTE som man säger (förrän man skriker)

Han är stöddig

Osv.


Men i mellan åt så är han ju den där underbara killen

som han egentligen är.

Igår var det en av de "dåliga" dagarna och han bara

spelade "allan" och berättade att han inte hade

skött sig i skolan.


Men vad ska man göra för att han ska förstå att det

måste bli en ändring. Har redan pratat MASSOR med honom

om det och som jag skrev tidigare så går det in genom ett öra

och ut genom det andra.


J och jag pratade om saken på kvällen vad det kan bero på.

Är han understimulerad eller har han för mycket att göra???


Han har Judo på måndagar och fotboll på onsdag och skola mån-fre

8,30-14,45.

Är det för mycket aktiviteter för en 6åring??


VAD TYCKER NI??

Av jenza - 4 september 2012 09:17

  


I Söndags var jag på Me and I party hos

min fina Sofia och usch vad dyrt det blev =D


Tur att Jullan fyller snart och att mormor ville

bidra med en slant   


Det blev två söta tunikor och ett par mysbyxor.

     

(bilderna är lånade från Me and I hemsida)


Blev ingenting till Daniel men tror nog att han skulle

protestera ljudligt om jag kom med någon (som jag tycker) urgullig

tröja med traktorer =P

Så det är nog säkrast att han får vara med och välja sina

kläder själv. Tur då att man har Julia som inte kan protestera

så mycket (ännu...) då får mamma köpa en massa fina kläder =)


Hade kunnat köpa ännu mer för det fanns hur mycket fint som helst

men som sagt plånboken är ju inte den tjockaste när man är mammaledig.

Men om man handlar lite nu så kan man ju kanske handla lite av

vårkollektionen sen =)


Tack Sofia för en trevlig visning!

Synd bara att jag inte hann smaka kladdkakan =(

(eller så kanske det var bra för oj vad god den såg ut)

Av jenza - 2 september 2012 09:18

  

Igår var det dax för den årliga (och mycket efterlängtade)

firmafesten hos chifen.


Med tanke på förra helgens partande så utnämnde jag mig

själv till fylle chaffis =)

Så vid 18 tiden anlände jag med bilen full av partysugna brudar.


Vi startade kvällen med trekamp bestående av basket, yatzy och

tennis.

Kan ju inte påstå att det gick något vidare bra för lilla mig =P


Efter blev det en massa god mat med kräftor, räkor,

pajer och ostar.

Självklart blev det lite "skön"sång oxå med Conny

vid gitarren.


Vi vände inte nosen hemmåt förrän vid ett tiden så idag

är man inte bakis men inte direkt den piggaste =P


Kameran var ju med såklart så här kommer en massa

fina bilder på mina glada arbetskamrater =)


 


Våra fina chefer!


 


Här är lekarna i full gång =)



 


Oops det slank visst med en bild på mig oxå.

Var ju inte meningen =P



 


MASSOR med god mat och en underbar utsikt.


TACK CONNY OCH LINDA FÖR EN JÄTTE

TREVLIG KVÄLL!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards