jenza

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

LEDIG!

Av jenza - 13 oktober 2012 07:35

En hel helg utan några måsten :-)
Det känns väldigt skönt. Har varit en hänelserik vecka med en massa tårtbakande, Tupperware möte med bästa Sofia, judoträning, bankmöte, Underbara barn mässa, osv. Man kan nog inte säga att jag har haft tråkigt i alla fall :-)

Men om jag känner mig själv rätt så lär väl inte helgen bli lugn
för jag kan inte riktigt bara vara måste ha något att göra.
Vem vet det kanske blir en liten tårta som bakas ;-)

Har hur många ideer som helst på lager. Man får hoppas att det kommer in lite mer beställningar snart så man har något att göra :-P

Ska prova på att göra en våningstårta oxå. Ska bli spännande att se hur det blir :-)
Igår leverade jag tre tårtor till jobbet och bad dem lämna omdömen så jag vet om det finns något jag kan förbättre. Var inne igår och tittade på alla kommentarer, var lite nervös att det skulle stå bara negativa saker. Man kan ju inte riktigt provsmaka innan man skickar iväg tårtan, eller... :-D

Men det stod nästan bara positivt så det var jätte skönt :-)
Det de flesta hade anmärkningar på var att marsipan/sugarpaste täcket var för tjockt och det går ju att fixa.

Ska lägga ut bilder på alla tre tårtorna oxå men det får bli lite senare för nu är det frukost dax :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenza - 12 april 2013 19:10

Förra helgen var det dax för sonen och hans bästa kompis kalas som hölls i skolans gympasal =) Själv stod jag för fikat medans karln fick vara lekledare. Självklart stod det tårta på fikamenyn och här kommer en massa bilder.       Lek...

Av jenza - 12 april 2013 19:10

Förra helgen var det dax för sonen och hans bästa kompis kalas som hölls i skolans gympasal =) Själv stod jag för fikat medans karln fick vara lekledare. Självklart stod det tårta på fikamenyn och här kommer en massa bilder.       Lek...

Av jenza - 11 oktober 2012 10:40

Som utlovat kommer här bilder på ettårstårtan =D             Fick även ett par bilder av 1åringen så ni får se hur den såg ut inuti =)         ...

Av jenza - 10 oktober 2012 12:22

Nu är jag klar med dagens tårtbeställning =)   En söt ettårs tårta i rosa och vitt med en nalle som inte var det lättaste men blev nöjd med slut resultatet =)   Bilder lägger jag inte ut nu för jag vill att beställaren ska få se den f...

Av jenza - 9 oktober 2012 21:48

Jag har skaffat mig en ny hobby =)   Här är några av mina expriment.       Min första tårta, fylld med aprikos och hallonmousse.       Nr 2, en stubbe fylld med äpple och bananmousse.       Nr3, fylld med ananasmouss...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards