jenza

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Årets Cambridgekvinna!

Av jenza - 18 maj 2012 14:12

Jag är med och tävlar om att bli Årets Cambridgekvinna!!!


* Hur började din övervikt, och vad gjorde så att du bestämde dig för att gå ner i vikt?


Julen 2010 vägde jag som tyngst. 120kg! Jag och min man hade försökt med vårat andra barn i flera år utan resultat och pågrund av detta gick jag in i en deprission och maten var min tröst. Det var inte förrän min man för första gången under våra 10 år tillsammans nämnde min viktökning som jag insåg hur illa det var. Sommaren 2010 träffade jag Veronica Johansson som berättade om sin vikt resa med Cambridge och detta inspererade mig att börja. Från 22 juli 2010 till januari 2011 gick jag från 120kg till 85kg, men det var då något fantastiskt hände. Jag blev gravid. Tyvärr så började vågen ticka uppåt undergraviditeten men det hindrar inte mig från att åter starta min resa nu när min underbara dotter är född.


  


* På vilket sätt har Cambridge och rådgivaren hjälpt dig nå din trivselvikt?


Under min första viktminskning så hade jag ingen rådgivare men massor av stöd från Veronica som bara fanns ett telefonsamtal iväg. Men nu när jag startar för andra gången så har jag haft enorm hjälp av Mia Elmsäter som har peppat, stöttat och kanske även skällt lite på mig medans jag kör renkur =)



Har du blivit fri ifrån några sjukdomar/åkommor efter din viktminskning? 


Hade tack o lov inte fått några större sjukdommar pågrund av vikten. Men man kan väl räkna barnlösheten som en sjukdom som jag lyckades övervinna.




 
Vi fick våran underbara dotter vilket är det mest positiva. Men också en så enkel sak som att man kan gå in i en klädaffär och inte behöva krypa in i hörnet och välja bland de gråa tråkiga + kläderna utan kunna komma i "vanliga" kläder.
 


Hur arbetar du för att hålla vikten idag/stöd från rådgivare/motion?


I dag så har jag fortfarande inte nått min målvikt så jag kör fortfarande ren kur med

stor hjälp från Mia Elmsäter på Må Gott Huset i Nyköping.



Där var alla frågor och svar somjag har skrivit i för att

kunna vara med och tävla.

Så nu hoppas jag att alla mina fina läsare röstar

på mig så jag kan vinna =)


 
 
SoffiZ-Oliwer och Towas mamma :)

SoffiZ-Oliwer och Towas mamma :)

18 maj 2012 15:38

Jag ska rösta!!! :D

http://SoffiZ.blogg.se

 
Agnieszka-2barnsmorsan

Agnieszka-2barnsmorsan

18 maj 2012 15:39

Och vart röstar man?

kramar

http://agnieszka.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenza - 12 april 2013 19:10

Förra helgen var det dax för sonen och hans bästa kompis kalas som hölls i skolans gympasal =) Själv stod jag för fikat medans karln fick vara lekledare. Självklart stod det tårta på fikamenyn och här kommer en massa bilder.       Lek...

Av jenza - 12 april 2013 19:10

Förra helgen var det dax för sonen och hans bästa kompis kalas som hölls i skolans gympasal =) Själv stod jag för fikat medans karln fick vara lekledare. Självklart stod det tårta på fikamenyn och här kommer en massa bilder.       Lek...

Av jenza - 13 oktober 2012 07:35

En hel helg utan några måsten :-) Det känns väldigt skönt. Har varit en hänelserik vecka med en massa tårtbakande, Tupperware möte med bästa Sofia, judoträning, bankmöte, Underbara barn mässa, osv. Man kan nog inte säga att jag har haft tråkigt i al...

Av jenza - 11 oktober 2012 10:40

Som utlovat kommer här bilder på ettårstårtan =D             Fick även ett par bilder av 1åringen så ni får se hur den såg ut inuti =)         ...

Av jenza - 10 oktober 2012 12:22

Nu är jag klar med dagens tårtbeställning =)   En söt ettårs tårta i rosa och vitt med en nalle som inte var det lättaste men blev nöjd med slut resultatet =)   Bilder lägger jag inte ut nu för jag vill att beställaren ska få se den f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards