jenza

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av jenza - 18 maj 2012 21:13

Här kommer en liten före och efter bild

på min viktminskning för 2 år sen.

juli 2010                                     december 2010 

 


I Januari 2011 fick vi det roliga beskedet att jag

var gravid med min lilla Julia. Och tyvärr så

tickade vågen uppåt under graviditeten.


Men men man kan inte ändra det som redan hänt

bara se till att ändra det Nu.


Så sedan i måndags så kör jag ren Cambridge kur

igen och nu SKA gravid kilona bort.

Av jenza - 18 maj 2012 16:06

  

Tyvärr så har det inte kommit upp vart man

kan rösta ännu.

Men så fort det gör det så länkar jag

och hoppas att ni hjälper till att rösta fram

mig som vinnare.



Av jenza - 18 maj 2012 14:12

Jag är med och tävlar om att bli Årets Cambridgekvinna!!!


* Hur började din övervikt, och vad gjorde så att du bestämde dig för att gå ner i vikt?


Julen 2010 vägde jag som tyngst. 120kg! Jag och min man hade försökt med vårat andra barn i flera år utan resultat och pågrund av detta gick jag in i en deprission och maten var min tröst. Det var inte förrän min man för första gången under våra 10 år tillsammans nämnde min viktökning som jag insåg hur illa det var. Sommaren 2010 träffade jag Veronica Johansson som berättade om sin vikt resa med Cambridge och detta inspererade mig att börja. Från 22 juli 2010 till januari 2011 gick jag från 120kg till 85kg, men det var då något fantastiskt hände. Jag blev gravid. Tyvärr så började vågen ticka uppåt undergraviditeten men det hindrar inte mig från att åter starta min resa nu när min underbara dotter är född.


  


* På vilket sätt har Cambridge och rådgivaren hjälpt dig nå din trivselvikt?


Under min första viktminskning så hade jag ingen rådgivare men massor av stöd från Veronica som bara fanns ett telefonsamtal iväg. Men nu när jag startar för andra gången så har jag haft enorm hjälp av Mia Elmsäter som har peppat, stöttat och kanske även skällt lite på mig medans jag kör renkur =)



Har du blivit fri ifrån några sjukdomar/åkommor efter din viktminskning? 


Hade tack o lov inte fått några större sjukdommar pågrund av vikten. Men man kan väl räkna barnlösheten som en sjukdom som jag lyckades övervinna.




 
Vi fick våran underbara dotter vilket är det mest positiva. Men också en så enkel sak som att man kan gå in i en klädaffär och inte behöva krypa in i hörnet och välja bland de gråa tråkiga + kläderna utan kunna komma i "vanliga" kläder.
 


Hur arbetar du för att hålla vikten idag/stöd från rådgivare/motion?


I dag så har jag fortfarande inte nått min målvikt så jag kör fortfarande ren kur med

stor hjälp från Mia Elmsäter på Må Gott Huset i Nyköping.



Där var alla frågor och svar somjag har skrivit i för att

kunna vara med och tävla.

Så nu hoppas jag att alla mina fina läsare röstar

på mig så jag kan vinna =)


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards