jenza

Alla inlägg den 7 april 2012

Av jenza - 7 april 2012 10:04

När man jobbar så blir garanterat bloggen lidande.


 


SORRY!

Om jag fick välja så skulle jag nog inte gå tillbaka

heltid på jobbet efter mammaledigheten. Har kommit på att

jag trivs väldigt bra med att vara hemma mamma. Man hinner och orkar

med barn och hem på ett helt annat sätt. Men tyvärr så styrs ens liv av

 

PENGAR. 


Undrar hur man skulle leva om inte pengar var ett problem (eller snarare

bristen på pengar). Jag skulle nog välja att jobba 50% och vara hemma 50%.


Hur skulle ni göra???

 

Är det fel att vilja vara hemmafru i dagens samhälle när man

som kvinna ska var karriärs driven och självständig.

Kan man var en förebild för sina barn även om man inte jobbar

dygnet runt utan finns till för dem hemma istället??


Nu blev det många tankar på en gång  


Missförstå mig inte jag trivs jätte bra på mitt jobb och vill

jobba men samtidigt märker man att orken att ta hand om allt

hemma inte är den samma.


Nu ska jag snart iväg till jobbet och jobba ett par timmar.


   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards