jenza

Alla inlägg den 28 april 2012

Av jenza - 28 april 2012 17:50

Idag har vi varit nere på stan och kollat på en massa klänningar

men det är ingen som faller mig i smaken =(

Tycker inte någon sitter bra eller rättare sagt min kropp

sitter inge bra..


Har ju försökt starta min bantning ett tag nu men det vill

sig inte =( Det har hela tiden varit något som tagit emot.

Är det inte omotivation så är det sjukdomar eller annat.


Har inte tyckt det spelar någonroll bara jag är nöjd själv men

nu när man ska hitta en snygg festlig blåsa så skulle det inte vara

helt fel att väga ett ton mindre.

För på +avdelning så har de INGA roliga kläder,

allt är antingen grått, beiget, mörk grönt.


TRÅKIGT!!!


Ska man inte kunna få klä sig i tuffa lysande kläder bara

för att man är stor??

Är det så att man ska skämmas och gömma sig i

ett hörn?

 

Jag har under min uppväxt haft många funderingar och mått väldigt

dåligt över min vikt. Men nu, efter 2 barn födda med snitt, så känns

det som att folk får ta mig för den jag är här och nu.

Orkar inte längre gömma mig i stora bylsiga kläder och be om

ursäkt för att man tar för mycket plats.


Jag är den jag är...

 

Självklart vill jag gå ner i vikt för min egen skull och

min familjs. man vill ju finnas här för dem lääänge.

Och så skulle det ju som sagt vara trevligt att gå in i

en butik och kunna välja på lite mer kläder än ett par

blekgröna tält nere i hörnet =)


  

Av jenza - 28 april 2012 09:22

 


SOL SOL strålande soooool =)

Vilken härlig morgon att vakna upp till när det verkligen

luktar vår.

Huset är fortfarande hyfsat städat sen igår så det verkar bli

en lugn morgon.


Det enda tråkiga med det fina vädret är väl att min allergi

slår till på högsta växel. Men det kan man nog leva med om solen

bara skiner.


Så vad ska man hitta på en vacker dag som denna???

Kommer nog på något =)


Ha en underbart solig dag!!!


  



Ovido - Quiz & Flashcards